Delirium, Top Model & yosemite

Väldigt ofta när jag är ute och cyklar (bokstavligt talat) så tänker jag " Ah, detta får jag inte glömma att delge på bloggen" men hälften av gånger sker just detta. Därför blir det nu en kort tillbakablick till söndagens mtb-pass.
Jag var ju ute och irrade omkring på både kända och okända stigar i Kilsbergen då jag kom fram till ett litet torp som var omringat av ett gräsfält, mitt ute i ingenstans. Jag slogs direkt av att det var så tyst. Väldigt tyst. Inga fåglar hördes, inget vindbrus, ingen fordon som brumma nånstans. KNÄPPTYST. Var tvungen att testa tystnaden genom att säga HALLÅ och lyssna på ekot... Glad åt tystnaden åkte jag vidare och det roliga kom när jag väl hemma kollade på karta var jag hade varit nånstans. Torpet hette Skrikarboda!
Idag har jag hämtat mina nya tävlingskläder, Tröja, väst och byxor. Vi Almbyiter var ju snygga förut men nu kommer vi att ha snygga kläder oxå :-)
Nu är förkylningen borta. Inte snoret. Det sprider jag dagligen när jag, som idag t.ex, går och jobbar med motorsåg och drar ris. Det känns i benen att dra sly, ris, mindre träd fram till närmaste väg så lastaren kommer åt att hämta det. När man gjort det några timmar så underlättar det om man ser det som träning. Blir lite lättare att motivera sig liksom.

Körde KM i tempo i måndags. det första riktigt hårda passet efter min snorperiod. KM stod antingen för klubbmästerskap eller Karlslunds mästerskap. Då det främst är en skidklubb som jag icke är medlem i så var det nog ett KM open men det kvittar ju. 12 stycken var det iaf som startade med 1 minuts mellanrum och körde 17,8 km och som avslutning hade Ånnabodabacken, en stigning på ca 150 höjdmeter. Jag tänker nu erkänna en sak som jag kan få äta upp senare men va fan.... Han som startade före mig hade en biltemaracer och då dömde jag honom (tyst inombords förstås) efter den. Tänkte att han ska jag bara ikapp. Han spöade mig med ca 1,5 minut! Jag fick senare berättat för mig att han är skidåkare och kommer bland de 100 första på vasaloppet så han har en hyffsad motor.
Det viktiga är att jag slog stadens två skrävvlare och snackpåsar (Dieter & Dieter) 4 sekunder resp. 37 sek. Utan den avslutande backen hade det nog varit omvända siffror, de före mig alltså.

Nu har det varit två rätt lugna dagar på mtb så imorn får det nog bli ett hårt racerpass för att varva upp den igenslöade kroppen till helgens dubbelrace.
Tjing tjopp

Kommentarer
Postat av: Bjarne

Hmm Ola, du fick ju "bara" stryk med 38 sek utav han med biltemaracern:-)

2007-09-19 @ 20:44:42
Postat av: Kalle

Men att trygvve kommer bland dem hundra bästa?? Det var väl rätt många års sen, men en sjuhelsikes motor det har han. Inget påhopp!! Följer din satsning noggrant. Mycket rolig och intressant läsning. Fortsätt så, kämpa på!

2007-09-19 @ 21:11:17
Postat av: ola

OK, tackar för infon. Hörde det där med topp 100 ryktesvägen så jag trodde det var i år. Stark var han iaf..

Postat av: Bjarne

Jag tror någon blandat ihop bröderna malm, men han har många placering mellan 150-400, brodern Torben däremot har varit under hundra på Vasan. Riktigt bra klassik åkare är han och en hyfsad löpare med, han har sprungit grabbhalvan 5.2km på c:a 16.30.

2007-09-19 @ 23:08:28
Postat av: Kalle

Jo det är lätt hänt att det blir så.. Men det är skitsamma han är urstark o verkar va det i allt han ställer upp i.

2007-09-20 @ 18:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback