Krossar snoret med hojjande.

186116-29
Blir bättre och bättre nu och det är skönare än någonsin att faktiskt kunna träna utan att det är plågsamt jobbigt. Det beror ju iofs på farten man håller men ändå. Rullade lite igår och lite mer idag, totalt 2 timmar tillsammans och båda gångerna har jag bara framkallat lite lagom med svettningar. Jag anser mig inte vara 100% frisk än så morgondagens tävling som min cykelsponsor håller i handlar mer om deltagande än presterande. Tidancykedistribution arrangerar en cross/mtb tävling som jag förra året tömda mina glykogendepåer totalt på. Sista 5 km gick helt och hållet på vilja om att behålla tredjeplatsen före en viss A. wetterhall. Imorgon blir förmodligen startfältet det största hitintills på denna tävling, dels pga markandsföringen men framförallt det fina höstvädret som nu "drabbat" oss. Jag skall lägga band på mig, hålla igen, nöjesåka, ha kul, stressa andra, harva långt ned i fältet, kanske fota, rulla igenom loppet men med min tävlingserfarenhet så vet jag hur svårt det är med en nummerlapp på ryggen. Man är ju korkad när det kommer till tävling alltså men samtidigt vore det ännu mer korkat att stressa igång ännu en sjukdomsperiod med en vecka kvar till den riktiga crosscupen drar igång.
Efter loppet är förväntningarna höga på mat och minimässan av cyklar, delar, kanske kläder mm. Har ju sett det mesta tidigare men ordet nörd passar väl in här nånstans.

Matförväntningar finns även ikväll då det väntas resturangbesök och tjejen bjuder och jag får boka resturang. NICE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback