Fotvalvet

186116-36Man har nyligen avslöjat att man har förlovat sig och sen lägger jag upp en sån här bild. Ja, jag vet nog vad du tänker men ack så fel du har. Jag har haft väldigt ont i mitt högra fotvalv i två dagar, så pass att jag haltar till och från. Alla frågar samma sak; Har du nya skor? Nej. Vet fasiken inte vart det kommer ifrån men det hämnar mig i jobbet och på dagens joggingpass. Hade tänkt att hitta en lämplig bild till dett dilemma och sökte på min vanliga bildportal
 på nätet med sökordet "fotvalv" och första bilden är systrarna Graaf vilket startade härliga pubertetsminnen.
Jäklar vad skönt det är med träningsvärk. När den försvinner. Trodde ärligt talat inte det skulle gå att styrketräna så öm och ont i musklerna jag hade i måndags men den vilan gjorde nog susen för igår var jag på gymmet och imponerade. Inte med vikterna utan på sandsäcken för när jag kör tungt i t.ex. benpress så känner jag mig nöjd ända tills någon spinkis kommer till maskinen efter mig och värmer upp med mina vikter på.  Hoppas nu att jag kan fortsätta köra på med min planerade träning under cykelcross-säsongen och att den gör lite nytta oxå. Min plan ser ungefär ut så här:
Mån-vila. Man vill ju inte gå ut för hårt.
Tis- Gym + spinning. Förnedring och rumpspan.
Ons- Löpning/jogging beroende på hålfotsproblem.
Tors- Tröskelpass på cross. Hittat en bra sväng....
Fre- Rulla cross o ha kul. Inge prestationskrav.
Lör- Tävling eller hemlig träning. Alla andra verkar ju köra det.
Sön- Tävling eller distans. Dist kan kryddas till vid humör.

 Jag tycker man kan offentlig-göra sin träning helt och hållet för det finns ju egentligen inga hemliga trix att ta till. Det är en en konditionsidrott och vem  som har tränat mest, bäst, smartast eller rätt visar sig ju på racen ändå. Vad som är rätt är ändå individuellt och all möjlig träningsinfo går att läsa sig till nu för tiden. Själv håller jag på att ströläsa mig igenom "Allt om aerob och anaerob träning" för tredje gången. Fast det blir mest som sällskap under mina ensamma frukostar 05:20.

Imorgon betalas biljetterna till
www.hammerfalloceancrusade.se Ahhh 23 timmar med hårdrock och "sportdryck". En lucka i träningskalendern :-)

Kommentarer
Postat av: Crosscar

Åhhhh! jag vill också åka :(

Postat av: ola

Ja du fick ju en förfrågan men är man toffel så är man. Här hemma var det jag som slog näven i bordet och visade vem som är boss.
Öl hårdrock. Det kommer att bli skitakul!!

2007-10-25 @ 18:54:51
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback