Dragonslayer

186116-37Vilken slumpmässig parkeringa av Tina :-)
I fredagskväll åt jag middag på Örebro slott. Rätt coolt valv som man satt inne och åt i. Bra mat o dryck men extra kul var det att ha alla systrarna samlade för det sker knappt på julafton ens. Dessutom hade två av de tre med sig sina pojkvänner som man måste korsförhöra och tvinga dem att bjuda vid baren.
Denna fredagskväll tror jag påverkade det intervallpass jag körde i träningslokalen på lördagmorgon. Seg knopp, dålig puls. Hur benen svarade är svårt att säga då spinninghojarna saknar både watt och hastighetsmätare. Svettades gjorde jag iaf, och det är ju nyttigt.
Städade sen ur ett förråd som tillhör cykelsektionen i Almby där vi hittade en medicinväska (alltid förknippat med cykel) men det mesta i sortimentet hade bäst-före-datum på tidigt 90-tal. 4 gamla motionscyklar och åtskilliga kartonger med skräp åkte till tippen eller eldades upp. Vart medicinväska håller jag hemligt.
Nytt pass på kvällen med pannlampa och en ny variant av intervaller som jag aldrig tidigare kört faktiskt och utförs dessa rätt ökar de mjölksyrabufferten i musklerna vilket kan vara bra sägs det. De funkade dessutom bättre än morgonens pass för hela jag kände mig piggare liksom...
Idag var det en underbar morgon! Inte bara för den var piggare än föregående utan för att en extra timme som staten (tror ja) snodde från oss skattebetalare i våras men nu gavs tillbaka. Lite mer sömn, lugn frukost utan stress och två underbart roliga avsnitt av Family Guy på tv 3. Min favvo-serie.
Efter den starten så körde jag och min kära sambo upp till kilsbergen på våra crossar. Denna cykel som jag för ett år sedan tyckte var ett onödigt tillskott i cykelparken för att det bara var en mix mellan racer och mtb. Ett slags mellanting. Men idag slog det mig (igen) att det är ju just den mixen som gör crossen så härlig. Asfalt, grusväg, stigar. Anything goes. Nästan 4 timmar av utforskade av övningsfältet, fika i Ånnaboda, mer cyklande och sen har vi mest slappat. Ja det blev ju en kvällspromenad på 1h 45 minuter oxå.....Kanske inte skulle ha rört den där medicinlådan... 
Skönt att vara frisk och pigg iaf.
Tjing tjong.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Ja det där med CX är ju riktigt fränt! Trodde inte det var något för mig, men efter 2 race så vilj jag ha en efter att ha lånat Doktorn's hoj. Appropå Doktorn, kan det vara hans väska ni hittade i klubb lokalen :)

2007-10-29 @ 08:24:10
Postat av: Doktorn

Jag säger ingenting!!!

2007-10-30 @ 20:54:56
Postat av: ola

Alltid denna förnekelse....
I slutändan är det väl jag som får skulden som vanligt...

Postat av: Stolt o glad lilla syster

Ja du gamle broder...
Man blir ju nästan både stolt o glad när man läser runt på din blogg. Se vad mycket du kan, både stava och lägga upp fina bilder. Men jag ville bara tacka för hjälpen i söndags med cykel nu e den som ny, nästan.Nej, jag jobbar ju måste skärpa mig lite, men vi hörs:)

2007-10-30 @ 23:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback