Åter är man en vinnare

Hemma igen efter 24h kryssning. Det enda träningsrelaterade jag har att skriva om är att jag snart ska ut på cykelcrossen för ett intervallpass så vill du läsa träning får du återkomma till mitt nästkommande inlägg.
Min plåtslagarkompis Robban har varit så peppad för denna resa och lyssnat in sig på bl.a Poodles och Hammerfall och han hade höga förväntningar på kryssningen. Vi gick ombord vid kl.19-tiden, 20:30 somnar han och vaknar kl 03:30. Då har de tre största bandet lirat :-) Han har fortfarande otrolig ångest. Totalt sett sov han 13 h av en 24 timmars kryssning:-)
I torsdags innan jag åkte lade Tina huvet på sned och tog fram den söta, lena rösten och då var jag säker på att den obligatoriska påpekningen av andra brudar och sprit skulle komma men nej. "Duuu...Håll dig undan slagsmål" sa hon. Jag är där för musiken, de vet du, sa jag. Cirka 40 minuter efter vi bordat båten var jag i den första brottningsmatchen, 5 minuter senare i den andra. Jag har sår på örat, knogarna och ont i halsen då jag med nöd och näppe tog mig ur ett hårt halslås från samma person som jag 5 minuter tidigare stryp ut själv. Det var allvarliga matcher men ändå på skoj med polarn Robban och jag har fått se den mobilinspelade film som visar vår batalj. Får se om den hamnar på nätet. 
Man kunde tro att man blir mätt på hårdrock efter så mycket lyssnande men när man sedan upptäcker ett så bra band som det finska Altaria blir man bara sugen på att hitta deras skivor. Hammerfalls spelning var det mest tryck på men jag tyckte nog att Nocturnal Rites var mest peppade trots att de hade den sena spelningen som började kl. 02:00. En spelning som det förresten gick ordentliga vågor under så sångaren undrade om det var p.g.a ölen eller om hela båten gunga.
Dagen efter gick vi upp och käkade brunch vid kl.10:00 med en underbar utsikt vid aktern på båten över en skärgård, osäker om det var Ålands eller Åbo`s. Sen blev det relaxavdelningen för senare på dagen köra pingis där jag åter fick chansen att spöa mina reskamrater. Wohaha! Coolt var oxå att det i samma lokal se turneringen i spelet Guitar Hero på storskärm. Kan ju säga att Hammerfalls gitarisst Oscar Dronjak är säker med en liten leksaksliknande plastgitarr oxå.
Utanför mitt fönster är det ett härligt vinterväder men jag är ju såå så sugen på mitt intervallpass.
Träna på och stryp en kompis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback