inte klubbens helg, utan mustach-helg

186116-11Minst på bilden, minst i verkligheten.
Jag höll min utlovade taktik på helgens tvådagars tävling i Västerås. Resultatet spelade ingen roll utan jag skulle köra slut på mig och till mina konkurenter kan jag bara säga: just nu är jag inte bättre än så här men min rutin kommer nog till sin rätt snart (hoppas jag annars läggar jag ned). På linjeloppet igår hade jag sällskap i ca 30 minuter innan jag var isolerad och avhäng. Jag kunde ha klivit av loppet efter 27 km men hade ju lovat mig själv att ta detta som träning så jag körde ett varv till, totalt 54 km, sen klev jag av racet.
Idag var det GP-lopp och det passar mig lite bättre. Jag gillar det här med att vara mkt folk, åka fort, tvära kurvor mm. OK, det är läskigt men adrenalinet gör det samtidigt lite häftigt. Alla igångdrag och förmågan att hantera hojen passar nog oss mtb:are rätt bra med. En mtb-konkurent fick sig en liten utskällning av en raceråkare under loppet för att han körde "farligt" då han genade lite i gruset på insidan i en kurva. Va fasiken, jag hade gjort samma sak i det läget och jag fick förresten oxå en svordom av en annan racercyklist,som man skulle kunna kalla yrkesåkare( kör för cykelcity) men jag bara skratta åt han. Löjligt och hacka på varandra under loppet tycker jag.
Igår punka klubbkompisen Jonas efter 7 min, idag drogs han med i en krash på första varvet av 15. Matte o jag bröt igår och idag så blev han hindrad av krashen på 1:a varvet.  Han ville dock få sin träningsdos så i Arboga släppte vi av han (med cykeln förstås) och sen körde vi lite pace med bilen.
För er icke-cyklister betyder det att han fick ligga på rulle bakom bilen, med uppfälld bagagelucka, och fick fartträning. Jag hade gladeligen betalt pengar för att få reda på vad andra bilister sa i sina bilar när de körde om oss. Vi körde rätt lång i 70 km/h och maxade på slutet i svagt, svagt utförlut i 90 knyck. Idiotiskt tycker en del men fränt tyckte vi. Är det nån som vet om detta är olagligt förresten? Vi ligger ju ute på väggrenen (inte vägg-renen).

Jag har även åtagit mig en utmaning. Att visa mitt stöd för forskning mot prostata-cancer genom att odla mustach. Kvinnor har sitt rosa band för bröstcancer men vad har vi? Biltemakatalogen??
Jag har aldrig haft någon i hela mitt liv (mustach)....jo en gång trodde jag att jag fått mustach men det var ludd från tröjan när jag drog den över huvet. Får se hur många veckor det dröjer innan nån på jobbet säger att jag har nåt skit under näsan.
Det närmaste är nog att jag har två skivor av gruppen Mustach samt att jag sett dom live.
Trampa rätt-hänga tvätt

Kommentarer
Postat av: Öijer

Hur går det med mustaschen?

Postat av: Crosscar

De e grymt med Musche! min börjar växa till sig ganska bra nu. Däremot är jag besviken över att den är så pass blond så att den är osynlig.

Hade fint, vi syns snart i Södertälje!

2007-05-15 @ 14:45:49
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback