I`m a lumberjack

186116-19
Skriver ofta om min träning och nu när säsongen är igång så även mina tävlingar. När det går bra och jag är nöjd med min prestation så är det inga problem att skriva en massa. När det gått dåligt, oavsett orsak, så skulle jag kunna skriva också men allting känns som ursäkter. Har ett uttalande från en cyklist utskrivet och uppsatt på en tavla här hemma. Det lyder:
" Alla vill ju kunna säga att jag vann inte på grund av det här eller det här. Enligt mitt sätt att se det spelar det ingen roll om så ditt jävla huvud ramlat av eller dina ben exploderat. Om du inte klarade det, så klarade du det inte. Vilken ursäkt du har spelar ingen roll"
Tyvärr så är det ingen cyklist som jag ser upp till då han numera är avstängd (say no more)
Nå väl, plågade benen med löpning i onsdags, hahaha rätt åt dem. Lät dem inte vila igår heller utan körde hyffsat hårt på racern och var även mentalt redo att plåga dem idag också men eftersom det är tävling båda lördag och söndag så får de vila. Ska till och med dopa dem lite med mörk choklad och ett glas rödvin ikväll. Det kan behövas då det kommer att bli åka av i helgen. Racertävling i Västerås där man inte slipper undan mtb-konkurenterna för ryktena säger att många av dem kommer dit. Ska faktiskt avslöja en liten taktik för er alla. Jag tänker rejsa! jag ska köra slut på mig själv då resultatet inte spelar någon roll för mig. Inte bara sitta med imorgon inbäddad i klungan utan jag kommer (kanske) att hjälpa till och dra. Då ska mina ludna ben få slita hund vilken kan vara bra inför kommande 26 tumms race.
Men det är ju lätt att sitta här och skravla.
Nu ska jag vinna pengar på postkodsmiljonären. (oj, pensionärsvarning va?)

Kommentarer
Postat av: Oscar

Rejsa? var var du i går? jag fick inte träffa dig och visa upp min fina musche som du är så avis på ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback