hängde på håret idag

Va skönt det hade varit att kunna prestera bra idag på en bana som jag gillade. Lite olik den från förra året men en bra mix av det mesta. Nu när jag inte fullföljde loppet hade varit skönt att kunna ta till saker dubbelpunka, rambrott, kejdebrott eller våldsam krash. Men nej. Satt till 85 % i huvet idag för i benen fanns det inget klipp, tryck, styrka eller doping. (Hmm..nej)  Jag gillar inte den skam som direkt kommer över mig när jag väljer att bryta en tävling. Gör det inte ofta och det är ju iofs positivt men idag är det pga en så diffus anledning. Det mentala är inte bara svårt att förklara för någon utan det kan hos vissa ses som ingen anledning alls att kliva av. För att ytterligare strö salt i såren så vill jag lyckas bra i svenska xc-cupen vilken blir lite tuffare nu samt att några vänner var på plats för att kolla när man tävlade.
 Redan på vägen hem så ville jag späka kroppen lite idag ändå så trots regn stack jag till träningsspåret här hemma. Mål var ett nytt pers, hur jag nu kunde tro det med hala rötter o sten, men klarade ju inte det heller.
Kom hem blöt o kall men framförallt lerig så jag stegade rakt in i dushen. Ahh, varmt o skönt! Faaan. I bakfickan låg ju mobil och bilnycklarna. Det var här nånstans dagens seriösa val Nr.2 kom. Jag har ju redan blivit en förlorare på tävlingsplatsen så jag kan bli det igen då.
Mustaschen försvann.
Grattis oscarekstam.com du vann. Jag slipper härmed fortsatt mobbing och jag ska slänga iväg en röst på dig på aftonbladet.se så jag faktiskt ger mitt stöd till prostataforskningen vilket jag uppmuntrar fler att göra.

När ändå hyveln var framme så rakade jag vidare. Mina klubbkamrater kan sätta en notering i filofaxerna för nu är mina "benvärmare" borta.
Alldeles strax så ska Tina snagga till min frisyr oxå så lite lättare ska jag nu ta nya tag och köra lite bättre på söndagens långlopp. Det första för säsongen, spännande.
Hade bra där ute.

Kommentarer
Postat av: Matte B

ÅÅÅÅ Äntligen slipper man skämmas för dina halv håriga ben tack.

2007-05-17 @ 18:28:34
Postat av: Ulrika

Häromdagen läste jag CPU:s bidrag till OS-gruppen om formtoppning och tänkte på att du kanske kan ha nytta av att läsa den. jag vet inte hur ditt tänk är ock därför får du denna länk. Hoppas du har nytta av den.
http://www.sok.se/download/18.18ea16851076df63622800012148/formtopp.pdf

2007-05-19 @ 20:33:37
Postat av: ola

Tackar. Ser fram emot erat besök om några veckor. Jag har nyss skickat iväg anmälan men tomas slipper mig då jag ej kör i gubbklassen :-)

Postat av: Crosscar

Ja du var riktigt renrakad i helgen, härligt att du trots utebliven musche stöder kampen mot prostatacancer.
Jag ska se till att ladda upp en ny fin bild på muschen nu när du ska rösta.
Vi syns!

2007-05-21 @ 10:38:37
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback