katjing!

Aj aj aj. Min speldjävul har fått storhetsvansinne nu när man prickade in rätt vinnare på gårdagens race. Har testat löneförhandlingar, sparat i fonder, trisslotter och även spelat på hundar(!?) men så här bra avkastning har jag inte uppnått tidigare. Ska nu läsa på lite extra inför kommande cykelklassiker så jag kan starta mitt pensionsparande men en stor, stor klump på kontot.( maybe not)
Har kunnat starta upp träningen igen nu efter mycket feber, hostande men framför allt massor av snorande. Fick på gårdagens pass höra "du har ju inte tappat nått" (tack för det M) men det känns inte riktigt hundra än men det kommer nog snart. Prövande att köra på i en ruskigt lång uppförsbacke igår för att testa lite och jag kom upp sist av oss alla, (5 st). Hade detta skett i januari, februari så hade jag nog blivit lite knäckt men nu var det helt ok. Det är så otroligt skönt att bara få trampa igen. Den nya racern och jag trivs bättre och bättre ihop och nya skillnader mot den gamla märks hela tiden, framförallt när man kör över dålig asfalt. På min gamla aluminiumhoj kändes varenda liten ojämnhet i marken men nu flyter man mer fram på denna tjusiga carbon-skapelse. Vid igångdrag efter kurvor och spurter så "svarar" cykeln också på ett annat sett. Dock svara ej kroppen riktigt som jag vill men det kommer. Jag avslutade förresten dagens pass med en långspurt och det är nog något som måste tränas på. Drog på, fick upp fart, tappade fart, fick sedan slita för att kunna hinna före polarna till stads-skylten. Att jag sedan fick slita för att hänga med dem genom stan syntes nog inte p.g.a de mörka solglasögonen. Som en gammal konkurent sa "glasögonen är till för mer än att skydda mot solen". Så rätt så.
Nu är man på rätt väg. Mot Mallorca.
Katjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback