Respekt

Dags för en härlig helgsummering som börjar med vädret. Efter att ha jobbat utomhus hela förra veckan med regn hela tiden så blev man lycklig av att vakna upp till strålande sol och passade då på att ta en guiedad cykeltur runt stan med våra gäster från södertälje. Sedan blev det avfärd mot Götene för en GP-tävling.
Jag vill nu bara säga att jag inte vill hänga ut någon vid namn i min blogg utan jag gör vissa omskrivelser...
Väl på plats på tävlingsområdet mötte jag en moutainbike-konkurent som fick, förmodligen av rädsla eller otrolig respekt, en kissfläck på byxorna när han såg mig. Lite pinsamt tyckte han nog för han pep snabbt iväg. Det gjorde han även under tävlingen kan tilläggas så cykla kan han iaf. Det kunde dock inte jag på GP-loppet utan körde utan hjärna de första varven så jag drog mig stumm och kunde inte ens följa med runt som siste man och klev senare av. Det var bara att kolla in de "stora grabbarna" och hejja på klubbkompisen framfart.
Man vill ju ändå framhäva något positivt med varje dag och i lördags var det att jag fick Mustach`s senaste album. Tack tack.
Söndag. Mer sol, lite varmare. Ny chans till antingen förnedring eller revanch och som vanligt i cykelsporten är det upp till velocipedryttaren själv.
Kinnekulle-loppet skulle köras 8x13km plus start/målbacken en extra gång i elitklassen. Ni som nån gång har kört bil uppför kinnekulle vet vilken backe jag menar.
Jag hade bestämt mig för att jag inte skulle försöka med något de första 2-3 varven men det var det ju naturligtvis flera andra som gjorde. Tack vare den branta backen så kunde jag på några varv pressa o stressa lite lvg-cyklister och det hör inte till vanligheterna. Backen, som faktiskt planande ut på mitten, höll dryga 6% lutning men det hade varit mer intressant att veta hur mycket det lutade de sista 300-400 metrarna.
Hade det bara funkat lite bättre med sammarbetet mellan vissa i vår grupp så hade vi kommit ikapp utbrytartrion som mest bara hade ca tre minuters försprång men icke. I mål var vi ca minuten bakom och jag kom 7:a eller 9:a beroende på vad som händer... 2 åkare körde utom tävlan då de missat starten men i dagsläget står de med i resultatlistan ändå.. men jag är inte bitter!
Som min vanliga tävlingsrutin när det har gått bra så unnade jag mig en salt & blandat på vägen hem.

Idag har det sommarväder när jag jobbade. Det är det nämligen då tröjan åker av och man kan få spänna den muskulösa ( :p) kroppen när man försöker hitta en sexig pose med spaden. Ska pröva motorsåg imorn det kanske funkar bättre...
Tyckte någon ropade "en liter mjölk på ben" efter mig idag...undrade vad han menade??
Mitt nya favvo-uttryck: Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
Ciao

Kommentarer
Postat av: Mathias C

Gillar nya Ordspråket! Stämmer nog på oss alla! Nya mustach. Jag har nya nocturnal, within temptaion, ozzy, rush och gotthard(tung hårdrock)samt två gamla 69 eys(tungt och härligt mörkröstat) om det kan vara något att lyssna på!

2007-06-05 @ 19:09:59
Postat av: Crosscar

Mustasch är Riktig musik och fint på läppen, även att min försvann :(
Måste nog se till att skaffa mig en kopia av den nya skiva så jag kan trösta mig =)
Nya skivan från 69 eyes är också ute nu förresten, och den snurrar fint i spelaren nu. Bra skit som man ironiskt säger.
Syns på Lida!

Postat av: ola

Tackar för tipsen. Måste lyssna på dom där 69 eyes...
Oscar: fråga ormen om kissfläcken är borttvättad...

2007-06-06 @ 19:48:57
Postat av: Crosscar

Fniss, va det han =) ja det ska jag fråga honom =D

2007-06-07 @ 10:07:00
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback