Pace & Pacemaker

Måste bara göra ett kort inlägg idag om en dag som började bra och kulminerade i något riktigt häftigt.
Jobbet flöt på bra idag och det har varit skönt väder att ha ett trädgårdsjobb i.
Efter jobbet så tog jag och sambon bilen till Ånnaboda för att där träffa en kvinnlig cyklist (ja de är inte så många..) som vi känner. Där uppe i härliga Kilsbergen hade jag nöjet att få trivseltrampa men två vackra damer och visa lite nya stigar och stressa på dom i uppförsbackarna så de fick lite konditionsträning. Jag ville skarva på passet så jag beslöt mig för att cykla hem men valde asfaltsvägen trots att jag körde mtb och det visade sig vara ett bra beslut.
Efter ca 2 kilometer kör Tina om mig i bilen men saktar ned och kör ca 30 meter framför mig i samma fart som jag. Det tar mig några sekunder att fatta att hon bjöd in mig till pace vilket vi bara pratat löst om nån gång tidigare.
Jag drar på och in på rulle bakom bilen och sakta ökar Tina farten till 65km/h! Några minuter senare kom en liten nedförsbacke men mina växlar var slut sedan länge men tack vare suget bakom bilen behövde jag bara ligga och dutta på bromsarna vilket nästan gav 90km/h. På mtb!

Vi avbröt ganska snart p.g.a trafiken runt omkring oss och jag fick möta motvind igen men glad ändå. Efter några kilometer så möter jag henne igen och då frågar hon om jag ville köra igen!! Dum fråga av en underbar tjej. Klart att jag ville, det var ju skitkul och grym träning för trots att man slipper vinden så gör farten på nåt konstigt sett att pulsen blir bra mycket högre än ansträngningen.
Grymt roligt men jag blev säkert idiotförklarad ( igen) av övriga trafikanter.
Detta skall göras igen men då på racer.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tja!
Hälsa från Maria att passet var mkt kul och uppskattat! Hon kom hem och var så glad över allt hon cyklat.. :-)
Då blir man avis när man ligger i sängen och snörvlar! Nästa gång följer jag med. Hoppas det blir någon GP-träning som du skrivit om tidigare!
Vi ses i helgen, om jag blir kry. Inga särskilda förhoppningar då efter det här...
/Patrik

Postat av: micke s

själv snittade jag 52,4 km/h under 32 minuters körning i motvind i helgen. det du!

2007-06-29 @ 11:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback