modd och nya marker

Hallojse. Jag tog ut lite kompledighet ifrån jobbet igår och stack ut på en lite lagom hård distanstur. Hade planerat en fin tur med lite bra kupering och härliga vintervägar... trodde jag. Det låg som en sörja på alla vägar i form av lätt brun snömodd. Förutom att det blev extra jobbigt så halkar och slirar cykeln omkring en  massa. Irriterande! Nåja, blev iaf en 4h sväng och jag var inte sugen på att skarva på heller pga underlaget. Efter passet åkte jag o sambon och hälsade på två bekanta i Södertälje och idag blev jag guidad i trakterna. Min första reaktion var att det är riktigt kuperat här. Det har varit upp och ner hela tiden idag. Vi hann dessutom med att köra lite vilse men det är ju så man lär sig hitta nya vägar. Dagens pass visade förutom en otroligt vacker natur även en gammal världsmästares, i H35, gamla hemma-marker, Maria Östergrens gamla träningsområde innan hon flytta mot uppsala. Det blev igångdrag och tempo-körning, vilse-åkning och sightseeing och närstudie på hur j-vla nära bilister kör här i sörmland. Allt detta på 3,5 h.
Hoppas på mindre bilar, mer timmar och kanske en god kopp kaffe imorn. Dock startas dagen med min nya söndagsrutin. Se tidigare blogginlägg.
Träna på det ute, det gör jag

Kommentarer
Postat av: Mathias C

Härligt med modd.. Var ute och slirade i två timmar med johan och petter mfl i går. Halt var det. Sen körde jag intervallpasset som igentligen stod på schemat. Och i dag har jag varit ute och slirat i tre timmar och en kvart innan jag åkte förbi och hälsade på vovven. Träna på för det gör jag...

2007-02-18 @ 14:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback