tävlingsdjävulen & svär-mor (andra upplagan)

186116-47Har bytt min gamla skärmprydnad, crazygrog som syns i bakgrunden, till denna nu vackra skapelse som får lyssna till namnet Tävlingsdjävulen.
Igår blev det ingen träning för vi hade stort kalas här hemma. Det var ingen som fyllde år utan vi hade samlat Tinas och min släkt för att dricka glögg, promenera och äta lunch ihop. Den största anledningen var dock att de fick träffas för de har de inte gjort tidigare och jag och T förlovade ju oss för en tid sen så nu tyckte vi det var dax. Det blev ca 2 timmars vandring för att i mitten ha lunch ute på Naturens hus som ligger så vackert i vattenparken. En härligt gäng med stort ålderspann. Blev naturligtvis lite "fajt" med syrrans kille som jag tidigare strypt ut på vardagrumsgolvet men nu fixade han ett stort märke som syns tydligt på min näsa. Tack så j-vla mycket David.
Klicka för att se större bild. "turens hus" ??
Igårkväll var det även julbordspremiär för mig då firman bjöd. Det var en hård kväll men någon måste ju göra grovjobbet. Tusen frågor vad som hade hänt med näsan men fick ingen symapti från någon. Jag vaknade med nackont och wiskeyröst imorse så jag tror det var både dans och sång igår :-) Finns tyvärr inga bilder från den showen. (puh)

Idag blev det vinterns hitintills härligaste distanspass trots en stel nacke och tungt huvud. Det finns en bild som visar vad vi passerade på passet.

klicka för att förstora. Att passera en hage med två kameler hör inte till vanligeheterna och dom är stora djur kan jag ju meddela men coola. Har faktiskt ridit kamel på lanzarote för många år sedan, en riktig turistfälla men ändå. Om jag någongång i framtiden skaffar mig bondgård så ska jag nog skaffa mig en kamel. 
Vi passerade även en ny backe som cykelpolarna pratat om nu i några veckor så idag kom chansen att få köra den själv. En svagt lutande backe, mellan 2-5 % uppskattar jag, men lång och seg. det tränas även med hästar i den så underlaget är allt annat en jämt. Den lilla tävlingsdjävulen på skärmen hojtade på mig oxå så jag öste så mycket jag hade i den och när man inte har en aning om vart backen slutar är det tufft. Dessutom för ju oftast en vintercykel mer ljud för sig en den lätta, snygga tävlingshojen så inbillade jag mig att cykelpolarna låg på mitt hjul hela vägen upp för det lät som det. Och jag ville i så fall inte slänga en blick över axeln (för det kan ju tolkas som ett svaghetstecken) utan kämpade för att hänga av dem istället. Kom upp först med en mindre lucka till teamets doktor men han har ju tillgång till helt andra preparat än jag så....
4 timmar distans idag och imorn väntas egentligen vila. Igen :-( kanske tar igen den slappa lördagen genom att springa ett backpass på gymmet men jag får se.
Tjing tjong

Kommentarer
Postat av: Henke

Den gubben såg inte så snäll ut !! Kameler mitt i örebro och jag som tyckte jag bodde på bondgård hihi

/ Hulken

Postat av: ola

nja Henke...vi cyklar en liten bit utanför stadens gränser. Hur korta är dina pass egentligen :-)

Glömde förresten tillägga att svärmor är på den mittersta bilden.

2007-12-17 @ 17:37:25
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: Patrik

Men Ola,

borde det inte vara du som står där bak, i mitten på en sten? Jag menar, du syns ju knappt som det är nu.. :-)

/Patrik

2007-12-17 @ 19:15:49
URL: http://www.patrikpaulsson.wordpress.com
Postat av: ola

man behöver inte vara lång för att kunna cykla fort.... som vi säger i vår släkt.

2007-12-17 @ 21:05:38
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: Patrik

Ja, det är de där få centimetrarna jag är längre, som gör att du kör ifrån mig...

2007-12-18 @ 16:43:39
Postat av: henke

jasså det är det det hänger på , då vet jag varför jag inte blir bra ( 193 cm ) lr så är det för att jag kör så korta pass så jag inte kommer till exotiska länder med kameler under rundorna :-)
/henke

2007-12-18 @ 17:15:39
URL: http://henrikogren.blogg.se
Postat av: ola

Ja nu börjar jag verkligen ifrågasätta dina distanspass Henke?? Älgar, björnar, lämmlar, polarrävar ser vi under uppvärmningen.... kameler, lejon, tigrar mm dyker alltid upp på de lite längre distanspassen.

2007-12-18 @ 19:04:45
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: lilleputtarna

ja du ola..fina bilder du lägger upp. Kanske skulle förstora familjebilden lite bara, ja menar den enda som verkligen syns är ju polacken. kan du inte fixa till detta i photoshop så han försvinner o vi hellströmmare växer lite mot dessa åbjörnar. tack för en mkt trevlig dag! Kram anna

2007-12-19 @ 16:13:05
Postat av: ola

Ja den där polacken skulle raderas helt. Mitt näs-sår vill inte försvinna och jag har inte gett min hämd än....

2007-12-19 @ 19:49:14
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback