Drakar och kors i taket

186116-55Alla drakar i hemmet mår bra. Alla är dock inte lika söta o glada som denna.
Jag har hyffsad erfarenhet när det gäller ämnet träning. Jag har tränat och tävlat sedan jag var sex år gammal för från den tiden har jag mitt första pris, en liten glaspokal. Man har lärt sig ganska bra hur kroppen känns och reagerar på träning men jag har några gånger de senaste tre åren råkat ut för en ganska konstig sak under lite hårdare pass. Mitt vänstra ben liksom somnar, stumnar lite grann. På mitt senaste löppass i onsdags så körde jag kortkorta intervaller och det första setet funkade bra men när jag skulle jogga mellan set 1 och 2 så fanns det bara där. Började halta. Tänkte att det var mjölksyra för det känns som det men varför bara i den ena benet? Fick börja gå men efter ett tag ville jag ju igång igen och blev då nån konstig haltande styltlöpning. Måste ha sett ut som ringaren i Notre dam när jag försökte men benet protesterade. Nåja, det lossna och mina resterande intervaller funkade sen. En svag teori är att det har att göra med min kampsportstid då det vänstra,ofta främre benet i kampsport, fick ta mycket stryk vilket kan ha gett muskelfiberskador. Långsökt kanske men det är alltid de vänstra oavsett om det är cykel eller löpning. Kan jag ha sämre blodflöde i ett ben?

Skitsamma då jag inte har de fysiska förutsättningarna för någon idrott egentligen. Kör mest på vilja oavsett om det är cykel, löpning, skidor eller kubb.

Just nu i skrivande stund är det Family Guy på tv och här sitter jag och ordbajsar för er. Nä det beror inte på att jag sett detta avsnitt tidigare för det har aldrig stoppat mig förut. Tina blockerar tv:n för hon vill se slutet på "ensam hemma 4" Då förstår ni vilka höga värden det är på det som visas i detta hem.

Ytterligare en långhelg är på ingång vilket brukar betyda mer träningsmöjligheter men det ser inte bättre ut att jag måste stämpla lite framöver så jag känner inte nån stress att jag måste passa på just nu. DUBBELMORAL: Imorgon kör jag nog två pass men det beror mest på uselt vinterväder, +5 o regn. Det blir nog hyffsat mycket tid att mala distans i januari ändå.
Imorgonkväll får vi besök av våra dubbelgångare från Södertälje, Ulrika & Tomas. Båda är träningstokar, har matnojjor, träningsideèr och är lagom crazy. De ska fira in det nya året här i Örebro med oss och det hinns nog med åtskilliga pass med Tomas för att visa så många backar som möjligt. I Södertälje finns ju bara små kullar :-)
Från och med nästa vecka börjar mitt nya tränings-schema gälla. Det är ungefär så här: Bort med distanspassen, de lugna passen och vilan. Kvar blir de hårda intervallpassen som bränner i ben och lungor.
Sen ska jag sluta ljuga oxå....

Träna på och gott nytt år om jag inte uppdaterar innan dess.
Skriv gärna kommentarer till mitt bloggande, men på svenska.

Kommentarer
Postat av: Hulken

Tänk att alla vill ha så mycket kommentarer , men så är det väll för dom flesta , mig också :-)
Du som har tränat så länge kankse kan hjälpa mig att trolla fram ett vettigt träningsprogramm nu när du är coach och allt !!
/ Henke

Postat av: Oscar

Glückliches Neues Jahr!

2007-12-30 @ 21:35:20
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback