Hälsovård my ass

Kände i måndags eftermiddag att jag var sliten både mentalt och fysiskt. Trodde då att det varit Finnmarken som hade tagit riktigt ordentligt på en. Ett dygn senare var det ännu värre. Betongblock till ben och ingen gnista i huvet. Ingen lust till att göra något, tror det är det som kallas likgiltig. Fattade nog först igår vad det var för nåt som tärde så på kroppen. Har ju jobbat med motorsåg och dragit en j-kla massa ris av modell större hela denna vecka på jobbet. Skulle gissa att man aktiverar fler muskler då än när man åker skidor, sommartid. Det är hyffsat kul förutom när man blir piskad i ansiktet av grenar som "jäklas med mig, för det är så jag ser det.  Igår tog jag helt slut på energi efter allt dragande så det fick bli ett panikstopp på statoil med 15 minuter kvar på arbetsdagen för inhandling av risifrutti, bulle o banan. Ett annorlunda avbrott häromdagen var när arbetskollegan inte vågade såga från skyliften i toppläget (ca 19 meter) och då skrek jag kaxigt från backen att det kan nog jag göra. Steg in i korgen och tänkte att om jag bara inte kollar neråt så är det nog inga problem så hela vägen upp stirrade jag bara in på trädstammen. Så långt var det lungt men när jag sen startade motorsågen med ett ryck så gungade hela korgen och ett obehagligt pirr hamnade i knäna. Inte blev det bättre när den första grenen slog ned i korgen så det gungade ännu mer i både korg och knän.
Ett fysiskt krävande jobb är bra för kroppen sägs det och man läser överallt att vardagsmotionen ska vara så nyttig. Skitsnack säger jag då jag idag torsdag ska lägga mig senast 20:30 för jag är helt slut.
Har ju även lagt till lite träning ovanpå den nyss nämda alternativa träningen. Ett halvdant GPlopp igår som var ett slaktarvarv av råge och han som höll i slaktkniven heter Mattias B. Blodet skvätte medan han hånade oss tre vild kämpande små grisar.
Hade lust att bara rulla lite idag men hellre kvalitè före kvantitè så det blev en, enda lång styrkeintervall på 41 minuter på racern. Körde nämligen våra perfekta temposväng fast jag körde "fixed". En växel alltså, den tyngsta naturligtvis.

Imorn blir det meda skyliftjobb, sen kanske inköp av en kaffekvarn, lite enervit, kanske nått skalplagg då jag slarvat bort min gamla.  Kan nog behövas till helgen då Nordiska mästerskapen i långlopp skall avgöras i Varberg och det väntas inte bli årets soligaste dagar.
Chipp

Kommentarer
Postat av: Öijer

Vet du inte att när du inte cyklar så ska du ligga med benen högt och skaka vad? Inte slita.

Postat av: ola

eller stå med underkroppen i en kall pool har jag hört....
Får se om jag hittar nån ikväll så får du se på söndag om det gav effekt

2007-08-31 @ 21:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback