Gotlandsäventyr

186116-30Världens starkaste tjej är inte hon i den röd/vita tröjan. Det hade varit coolt att ha fotat åt andra hållet när vi satt där och flinade åt vår fotograf för bakom henne på tre läktare satt det fullt med föväntansfulla ungar o föräldrar som väntade på Pippis show som precis skulle börja med prussiluskan, tommy o annika m.fl.
Vi har förutom Pippibesöket cyklat på den tänkta cykeltävling som skall gå om nästan exakt ett år på Gotland och jag kan uttala mig så starkt att det kommer att bli Sveriges vackraste lopp. Dessutom väldigt annorlunda med flera etapper på två dagar, väldigt varierande och unik terräng med bl.a en stadsetapp. Mannen med idèn står till höger i bild och har kört Paris -Dakar på mc två ggr men han är den enda som kört båge till och från tävlingen också. Eftersom det är mycket som hänger i luften än så länge väntar jag med att ge er mer detaljer om själva cykeltävlingen nu men JAG kommer definitivt att vara på Gotland i Augusti nästa år.
Jag och sambon passade även på att göra ett äventyr i Lummelundagrottorna där vi i vadarbyxor, overall, hjälm (alltid hjälm) och vattentät ficklampa fick gå, krypa, åla, hasa och faktiskt åka båt långt nere under marken. Något av det häftigaste jag har gjort. 
 Bilden är tagen efter att jag upptäckt en liten aning av klaustrofobi hos Tina. Hon var skeptiskt till att krypa den ca 5 meter långa gång med ca 40 cm höjd till det lilla rum där man kunde halvsitta upp. Nu vill jag mest av allt bara bli av med allt snor. Någon gång för ca 1,5 vecka sedan har nån opererat in en kemiskt fabrik i huvudet på mig som nu bara producerar en massa gegga som jag hela tiden måste få ut. Irriterande men känner mig annars så pass frisk att det imorgon kan bli en tur på skogsmoppen. Ja menar....har ju faktiskt käkat pencilin i fem dagar nu så lite träning borde väl vara okej eller..

Kommentarer
Postat av: Oscar Ekstam

Tjo!
Fy tusan vilket grymmt lopp det verkar bli, etapplopp och dessutom på Gotland!
Jag kommer!
Var kan jag anmäla mig =)

Postat av: ola

Japp. Det kommer att bli grymt. Jag tänkte släppa hemsidan till loppet lite senare i höst fast den redan är klar. Det är ju ett år kvar men mycket är redan klart och det bådar ju gott.

2007-08-06 @ 19:10:17
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: Åsa Stenström

Ha ha, här är fotografen! Jag skrev också om den här fantastiska fotograferingen på min blogg: http://asamittivarlden.blogspot.com/2007/08/med-fltor-p-rtta-stllet.html
Nu skulle jag bara göra en av mina "omärkliga förbättringar" på Berras blogg och måste då förstås kolla på din och Tinas blogg.
Hoppas du har kryat på dig! Det verkar som att ni har haft det bra här på ön i alla fall :-)

2007-08-08 @ 17:26:44
URL: http://asamittivarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback