Hög position

Har gått uppe på ett tak hela dagen och lagt underlagspapp, spikat och njutit av solen. Som trädgårdsmästare är det viktigt med fika under arbetsdagen också. I trädgårdsmöbler (förstås) med utsikt över hjälmaren och en grön gräsmatta och arbetspolaren bjöd på bortabakade(?) kakor. Tänk om alla arbetsdagar kunde vara så här härliga, dock är ryggen jättetrött och det blir en tidig kväll pga det.
Fixade stans-gugga i däcken efter jobbet och det var fräckt att se hur det pös ur porerna på däcken. Det småbubblade lite var stans :-) ur det. Nu står däcken med kraftigt tryck och imorgon skall de hårdtestas i Marka-skogen.

Kom även på en rolig sak som hände mig på mitt ensamma pass i lördags. Eller iallafall rolig i efterhand för då var det mest lite äckligt. Körde på en lång rak väg ute på landet på väg till kilsbergen och skulle till att dricka lite ur flaskan. Då kom det vindar ifrån en svinfarm som ligger ca 200 meter på sidan av vägen. Samtidigt när vattnet träffade min gom så nådde vindarna min näsa och alla vet väl att lukt o smak hör ihop....MMM! Höll på att spotta ut vattnet innan hjärnan fattade att det inte var djururin i flaskan. 
Ska nu kvällsfika lite innan john blund kommer med nattwhiskeyn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte prata med John Blund så att han tar vägen förbi mig också med nattwhiskyn.

2007-04-24 @ 21:30:21
Postat av: Jennie

Är det släktbanden som gör att vi är lika fikna galna båda två ?!
Och hälsa John Blund att han tar Jägern till Frövi.
Kram kram

Postat av: ola

Ja du Jennie, jag är dock sämre på att baka än vad du är men hoppas att jag är bättre på att cykla iaf. Skickade John mot frövi igår kväll men ha sa att där ute luktar det så mkt mäsk redan...

2007-04-25 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback