dagen efter blev blötare.

186116-18Aaah, vilken härlig vår bild va? Sol, mtb & singeltrack. En smal spång över en liten bäck.
Ca 10 sekunder innan fotot togs låg jag i bäcken och den var kaaaall. 
Om vi backar bandet några timmar så stack fyra glada cyklister ut i kilsbergen och körde nästan bara roliga stigar. Vi hade inga prestationskrav på dagens pass utan fick någon (andreas) krångel så stannade vi och hade ingen brådska iväg. Dagens sista härliga stig är egentligen tre stycken på rad. Appelsinstigen som jag kallar den startade det hela, vid vändplatsen fortsatte vi svagt utför på nästa stig där vi körde rätt fort, för den har bara små stenar o rötter. Kurvorna är perfekt avvägda och man behöver knappt nudda bromsarna. Jag önskar att jag haft en hjälmkamera då det var häftigt att ligga på hjul på Matte när han trixar o försöker impa varje gång han lättar över ett krön.
Längst ned, när den sista stigen nådde ett litet kärr så slingrade en liten stig kanten på den bäck som syns på fotot. Det såg ut för att vara ganska enkelt att rycka upp framhjulet på bron och sen bakhjulet trots att vi kom från 90 graders vinkel. Det var det inte. Resultatet blev ett tidigt dopp, dock bara halvvägs men blöt från midjan o neråt är ändå rätt kallt den 29 april. Vilken tur att det hände på dagens sista stig och att vi ändå var på väg hem.
När jag lägger ned min satsning på att försöka hävda mig på elit-nivå i mountainbike så är det bara sånna här pass jag vill köra. Sticka ut i bra väder o sällskap och ha roligt men skall skippa doppen.
Eftermiddagen slöades framför tv:n då det blev cykeldramatik när den är som bäst. Sista milen på Liege-bastonge-liege var ruskigt spännade och kunde nog även ha fängslat en fotbollsnörd.
Lite cykelvård nu och tidig nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Jennie

va F-N är inte jag det då eller är jag bara en "Bullmamma" Härligt väder men har ingen sagt till dig att det är i tidigaste laget att bada ute...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback